Alla inlägg under februari 2015

Av Marie Ling - 17 februari 2015 21:46

Eftersom jag inte använder kemikalier till att återfukta huden, så rengör jag naturligtvis inte med det heller! Min favorit är ekologisk jojobaolja eftersom den rengör ner i porerna, huden blir mjuk, funkar till alla hudtyper och den liknar hudens egna oljor. Precis som kokosolja och sheasmör är den väldigt bra mot hudbesvär som acne, eksem m.m

Som ansiktsvatten använder jag en 1 msk äppelcidervinäger, 2 droppar lavendelolja och 7 msk vatten. Min hud blir lätt torr och därför blandar jag ut det med mer vatten. Ju fetare hud man har desto mindre mängd vatten eftersom äppelcidervinäger är uttorkande.

Kan ju ärligt säga att jag inte sett någon finne på mig sen jag slutade använda kemikalier och använder ekologiska oljor istället. Den är även väldigt bra till håret oxå som bra hårinpackningar m.m

Av Marie Ling - 5 februari 2015 18:19

En favorit som jag använder framförallt som hårinpackning 2 ggr i veckan och till ansiktet varje morgon (den har liknande egenskaper som kokosoljan). Den är lite lättare att tvätta ur håret än kokosoljan och när jag smörjer ansiktet på morgonen blir jag inte lika glansig i hyn utan den absorberar fortare och bättre. Använder den även som bodylotion och ofta blandad med kokosolja och eteriska oljor.

Det man bör tänka på när man väljer sheasmöret är att den är oraffinerad och ekologisk. Om den är raffinerad har mycket av dom läkande egenskaperna försvunnit.

Ekologisk oraffinerad sheasmör är antiinflammatorisk och kan hjälpa mot acne, solsveda, insektsbett, torr- & sprucken hud, hudutslag, eksem, klåda, blöjeksem, rynkor, torr hårbotten, kluvna hårtoppar, psoriasis m.m

Skapa flashcards