Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Slutat skrapa bilrutor...

Av Marie Ling - 5 januari 2015 23:12

Det är inte bara drygt att skrapa rutor på morgonen, det förkortar även livslängden på vindrutan. Dels finns det grus i isen som repar samt isskrapan som i sig kan ge repor. Detta i kombination med dom repor som blir av torkarbladen året om vilket resulterar i en sliten (grå) vindruta. Som blir extra jobbigt när man får mötande bilar på natten!

Jag använder koncentrerad spolarvätska som jag häller i en spray flaska. Spraya på rutan och sätt igång vindrute torkarna. Ibland får man hjälpa till med skrapa när det sitter riktigt ordentligt.

Funkar kanon tycker jag :-)

 
 
Ida

Ida

6 januari 2015 19:45

hej du har en jätte fin blogg jag brukar följa din blogg. Hade varit jätte glad om du kunnat kika in på min blogg mittlivsomenida.bloggplatsen.se

http://mittlivsomenida.bloggplatsen.se

Marie Ling

9 januari 2015 22:57

Hej
Kul att du gillar bloggen :-). Du har en jätte fin blogg som jag ska hålla koll på ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Ling - 3 februari 2018 18:37


  När jag va liten introducerade min store bror familjens kök med färsfyllda paprikor efter en hemkunskaps lektion. Det va så gott och blev en rutin i vårt kök. Men kärleken till friterade chili cheese ledde till detta expriment!!!! Smaken är delad...

Av Marie Ling - 9 februari 2017 17:56

Denna soppa är sååå god och nyttig. En soppa jag gärna vill ha en kall vinterdag, om jag känner mig krasslig eller vi bara är sugna på en god soppa :-)   Vill man ha starkare soppa ökar man bara mängden sambal oelek. Jag kör enligt den barnvänlig...

Av Marie Ling - 11 augusti 2015 21:57


Enkel kvällslyx för lata och trötta kvällar som har varit en favorit sen barndomen. Formbröd/rostbröd dolmio påläggs skinka ost Funkar även med ketchup eller med tomatpure beroende på vad man har hemma., men själv tycker jag pastasås blir ...

Av Marie Ling - 8 juli 2015 23:33


Vår familj och framförallt barnen älskar rödbetssallad till vissa maträtter och till mackorna. Jag undviker färdiglagat, speciellt när det är så enkelt att göra själv. Underbart gott och barnen föredrar hemmagjord vs köpe :-). Själv strävar jag efter...

Av Marie Ling - 18 maj 2015 14:40


Kokosmjölk är så himla gott och jag använder det till mycket! I maten, drinkar både alkohol och alkohol fria och ibland bara som den är! Hittade ett enkelt sätt att göra det själv på här: https://minatraningstajts.wordpress.com/2013/04/14/gor-di...

Skapa flashcards